W roku 2015, podczas wakacji, w ramach Warsztatów Kreatywności, postanowiliśmy stworzyć kilka koncepcji, które w tej chwili proponujemy na sprzedaż.

Oto one:

Zadanie 1.: Serwis internetowy, strategia reklamowo-marketingowa dla luksusowej bielizny w oparciu o hasło ESSEX

Wynik prac:
1) Zarys koncepcji: Znana na rynku firma produkująca bieliznę damską (ewentualnie męską) jedną z linii produktów opatruje luksusową marką Essex (proponowane wyjaśnienie nazwy: "esencja sexu" a także Essex: arystokratyczne hrabstwo w Anglii, dawne królestwo saksońskie).
2) Strategia reklamy: Jedną z form reklamy nowej linii produktów jest strona internetowa www.essex.pl. Reklama w mediach musi akcentować arystokratyczność/elitarność produktu ("kup swej wybrance, jeśli jest dla ciebie jak księżniczka"); reklama musi też akcentować fakt, iż bielizna jest bardzo sexy (stanowi "esencję sexu"), spot reklamowy może pokazywać sugestywne wyciskanie z jakiegoś owocu soku (ekstraktu), co będzie wizualizowało pojęcie esencji sexu, a z drugiej strony samo wyciskanie powinno niedwuznacznie kojarzyć się ze stosunkiem płciowym.

Cena wywoławcza pomysłu wraz z domeną internetową: 9600 zł netto



Zadanie 2.: Serwis internetowy i strategia reklamowo-marketingowa dla luksusowych mebli sypialnych w oparciu o hasło ESSEX


Wynik prac:
1) Zarys koncepcji: Znana na rynku firma z branży meblarskiej, która produkuje meble sypialne, jedną ze swych linii produktów opatruje marką Essex.
2) Strategia reklamy i bodowy marki: Nazwa Essex ma mieć kilka skojarzeń u klientów: po pierwsze sex, a z nim związane miejsce czyli łóżko (nasze łóżka zniosą więcej niż może podpowiedzieć ci towja fantazja); po drugie Essex to sypialnia arystokratycznych Anglików z Londynu (skoro londyńska arystokracja wybiera Essex, ty nie bądź gorszy); po trzecie samo skojarzenie z arystokracją i angielską jakością (śpij lepiej niż królowa brytyjska). Powiązanie tych 3 elementów może prowadzić do budowy koncepcji reklamy telewizyjnej. Reklama może również przewidywać nagrody w postaci pobytu w luksusowych hotelach na terenie Essex (w Anglii), zwiedzenia pałacu Królowej (a może nawet wizytę u Królowej), przejażdźkę luksusowym przedwojennym autem marki Essex, a nawet wyjazd do amerykańskich miejscowości o tej nazwie. Reklama statyczna może przedstawiać łóżko sfotografowane obiektywem szerokokątnym, obok którego stoją arystokratyczne buty z herbem oraz przybory do golfa, krykieta lub polo, a spod kołdry wystaje kobieca seksowna noga wraz z nogą męską, na stoliku obok łóżka może stać puchar zawodów konnych, królewska korona lub jakikolwiek przedmiot kojarzący się z arystokracją. Reklama telewizyjna może być rozwinięciem tej sceny i opowiadać historię ludzi, którzy znaleźli się w tym łóżku. Ewentualnie może to być szereg różnych historyjek (w tym i humorystycznych); jedna może zakładać, iż dystyngowany pan, choć niezbyt urodziwy (ale o szlachetnych rysach), poznaje kobietę, która nie za bardzo chce pójść z nim do mieszkania, ale dopiero na widok łóżka, zaczyna szybko zrzucać z siebie ubranie i wciągać mężczyznę pod pościel (hasło: "te łóżka są jak magnes"; w innym epizodzie łóżko staje się nagrodą dla rycerza-arystokraty, który na życzenie króla rozpędził londyńską mgłę (podtekst: "te łóżka są dla inteligentnej elity"); w innym epizodzie ekscentryczny młody i bardz oekscentryczny arystokrata jest oblegany przez rzeszę kobiet, które starają się wejść do łóżka, podłoga już ledwo trzeszczy, ale łóżko trzyma się dzielnie (hasło: "stare angielskie zamki nie są już pierwszej młodości, ale nasze łóżka przetrzymają nie jedno trzęsienie ziemi"); w innym epizodzie arystokracja oblegana przez rewolucyjny żądny krwi tłum szuka w panice jakiejś broni by odeprzeć atak, gdy kończą się pomysły, zostaje już tylko jedno: zabarykadować drzwi łóżkiem, które staje się wybawieniem, gdyż powstrzymuje atak na wiele godzin (pokazany upływający czas; arystokracja pije spokojnie herbatkę, a rozszalały tłum nie jest w stanie pokonać przeszkody") aż do nadejścia odsieczy (podtekst: "to nie są łóżka dla byle kogo, ale dla elity", drugi podtekst: "jakość wykonania jest tak dobra, że trudno to łóżko zniszczyć"); inny epizod może toczyć się podczas wojny, gdzie młody oficer-arystokrata wspomina swój dom i żonę, tłem tych wspomnień jest łóżko, które staje się symbolem domu (podtekst: "to łóżko zapewnia bezpieczeństwo oraz domową, rodzinną atmosferę").

Cena wywoławcza pomysłu wraz z domeną internetową: 9600 zł netto




Zadanie 3.: Wykorzystanie marki i domeny internetowej ESSEX.PL w celach innych niż wymienione w zadaniach 1 i 2.

Wynik prac:
1) Branże, produkty, usług, które można promować przy użyciu marki ESSEX.PL:
i) branża hotelarska - Essex może być doskonałą nazwą dla sieci luksusowych, choć niedrogich hoteli 3-gwiazdkowych, przeznaczonych dla klasy średniej (biznesmani, kadra zarządzająca itp.)
ii) herbata Essex - nazwa kojarząca się z angielską arystokracją pijącą dobre herbaty; jednoczesnie ta herbata może pobudzać zmysły (znów możliwość wykrozystania hasła "esencja [dla] sexu")
iii) biuro podróży - nazwa Essex ma być gwarantem angielskiej skrupulatności oraz jakości wykonywanych usług, jednocześnie Essex to nazwa zagraniczna i dobrze się kojarząca
iv) serwis erotyczny - wysokiej jakości zdjęcia opatrzone marką essex.pl (skojarzenie z nazwą e-sex)
v) porcelana lub szkło
vi) nowoczesne i awangardowe meble
vii) produkty spożywcze i używki (czekoladki, bombonierki, cukierki, alkohole, papierosy)
viii) luksusowe ręczniki papierowe lub chusteczki do nosa
ix) dowolna odzież (kurtki, rajstopy, sukienki, buty itd.)
x) przybory do pisania (reklama może dotyczyć pisania listów miłosnych pomiędzy arystokracją)
xi) dywany (reklama może podkreślać, że są tak miękkie, że można na nich spać i nie tylko..." - dwuznaczne odniesienie do sexu)
xii) prezerwatywy (hasło reklamowe: "w nich poczujesz esencję sexu")


Zadanie 4.: Stworzenie prostego serwisu internetowego dla młodej artystki, która chciałaby zacząć promować swą sztukę poprzez internet.

Wynik prac:
W wyniku przemyśleń i doboru najlepszej strategii, powstał serwis ARTIV.PL, który ma pomóc artystce w dotarciu do odbiorców w internecie.